Twintigste transport

Gepubliceerd op 10 februari 2023 om 09:52

Vrijdag 13 januari heeft Gert samen met zijn broer Gerard van den Top een gehuurde trailer geladen in Rode School, alweer voor de vierde keer halfvol met rode en witte kolen.

Zaterdagmorgen 14 januari hebben we samen met de vaste laadploeg de andere helft volgemaakt aan de Hoornweg bij onze opslag met houdbaar voedsel, een aanhangwagen voor Cees in Roemenie om meer spullen naar Oekraine te kunnen brengen.

In deze vracht zat de eerste lading van een bijzonder project. Kacheltjes voor Oekraine. Bij toeval kwam Gert de kacheltjes tegen op Facebook van een andere stichting en dat vonden we een geweldig idee. We hebben gekeken of wij ook een aantal van deze kacheltjes kunnen laten maken, en dat is gelukt in Rijssen. Met zo'n kacheltje kun je jezelf warm maken en eten koken. Het voordeel is dat het heel snel warm is en je er makkelijk eten op kunt maken als geen zelf geen keuken meer hebt. In deze vracht zaten 25 kacheltjes en deze zijn al dankbaar in gebruik genomen in Oekraine. De eerste 25 kacheltjes zijn betaald door middel van een collecte van een kerstsamenzang in Hoevelaken, georganiseerd door Willie van Kooi.

Zo'n kacheltje kost ongeveer €50,- en we zoeken nog donaties om nog meer kacheltjes te kunnen meenemen op de vracht.

Aartjan van de Brink en Henk Dijs waren de chauffeurs van deze vracht, hartelijk dank voor het beschikbaar stellen van jullie tijd en inzet, ook om sponsoren te zoeken en deze vracht te brengen. Dank ook aan de sponsoren Faam Barneveld en Veldhuizen IT service uit Lunteren die deze vracht volledig mogelijk maakte. Ons hart is telkens weer dankbaar en blij om dit met elkaar te doen.

Maandag 16 januari zijn ze vertrokken, dinsdagavond heel laat kwamen de heren aan in Fintinele en op woensdag is er gelost. De kolen zijn deze keer naar Moldavië gebracht waar ook veel Oekrainse vluchtelingen worden opgevangen.

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.