Tweeëntwintigste transport

Gepubliceerd op 16 maart 2023 om 20:31

Het begon allemaal op 11 maart, toen onze laadploeg klaarstond om de vrachtwagen te laden. Er was veel werk te doen, want de vrachtwagen moest worden gevuld met houdbaar voedsel, wortels, appels en peren, kleding, dekens en dekbedden en kacheltjes. Gelukkig hadden we een fantastische groep vrijwilligers die alles soepel liet verlopen.

Het fruit en houdbaar voedsel werd gesponsord door stichting Boaz. Zij hielden een inzameling in Tricht op de Leidsche Hoeve, waar basisscholen uit de regio inzamelingsacties hebben gehouden wat deze mooie opbrengst gaf.

De wortels zijn gesponsord door Rijk Achterberg Diervoeders uit Ede. Stichting Moeder Theresa schonk ons warme kleding en dekens. De kacheltjes werden mogelijk gemaakt door meerdere donaties, onder andere door de Hersteld Hervormde gemeente uit Huizen. (meer over het kacheltjes project .... link)

En dan was het eindelijk tijd  12 maart. Chauffeur Jack van Schoonhoven, stapte achter het stuur en begon aan de reis naar de grens van Roemenie/Oekraïne. Het was een lange rit, maar we zijn ervan overtuigd dat Jack het fantastisch heeft gedaan.

De inhoud van de vracht werd deze keer geheel gedoneerd maar de vrachtwagen en de diesel konden we betalen van donaties, waarvoor onze hartelijke dank, alle beetjes maken zo'n mooi transport mogelijk.

Woensdag kwam hij aan bij Cees en Thea en de losploeg stond al klaar, meteen daarna gingen de busjes in konvooi weer Oekraine in en werden de goederen dankbaar ontvangen.

Wij zijn ontzettend trots op alle vrijwilligers die betrokken zijn bij dit transport. Het is dankzij hun inzet en toewijding dat we kunnen bijdragen aan een betere wereld.

Bedankt voor jullie steun en we hopen jullie snel weer te spreken met nog meer goed nieuws!

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.