Twaalfde transport

Gepubliceerd op 16 september 2022 om 11:37

Bij de supermarkten in Wezep is er in de eerste week van september volop voedsel ingezameld voor Oekraine.  De werkgroep van Wezep en Hattemerbroek heeft dit initiatief genomen en we zijn erg dankbaar dat ook deze vracht weer aangekomen is in Oekraine. De transportkosten zijn betaald door de gezamenlijke diaconieen uit Wezep.

De voedselinzameling op 1,2 en 3 september bij alle supermarkten in Wezep is en groot succes geworden.Bij Lidl Aldi Plus en Boni stonden vrijwilligers, waaronder Oekraïens vluchtelingen om klanten op de actie te wijzen en de goederen in ontvangst te nemen. In totaal zijn er 17 pallets met goederen ingezameld. Naast goederen is er ook ruim 1100€ via de collectebussen in de winkels opgehaald. Op het rekening nummer is ruim 3500€ binnengekomen aan particuliere giften. Henri en Edwin Kragt zijn met volle vracht vertrokken richting Roemenie.

Op zaterdag 10 september is er geladen en naast voedsel zat er ook kleding en een piano in de vracht. Door een royale gift van 1 van de diaconieën konden er veel hygiene producten worden ingekocht tegen inkoopsprijs bij de lokale DA drogist in Wezep, dit kon allemaal mee in de vracht.  Zondagavond gaan de chauffeurs Henri en Edwin onder psalm 121 weer op pad. Wat een zegeningen weer!

Maandag horen we dat rit voorspoedig gaat en er dinsdag nog ruim 500 km gereden moet worden. Dinsdagmorgen gaan Henri en Edwin de grens over Roemenie in. Dinsdagavond komen de chauffeurs aan op het losadres. Woensdag ochtend word er meteen gelost, de vracht gaat meteen in busjes en het word gelijk daarna weggebracht Oekraine in.

Donderdag word er op de terugweg weer een vracht ergens opgehaald en vrijdag 16 september hopen de chauffeurs gezond en wel weer terug te zijn in Nederland.

Naast al deze praktische zaken word er dringend gevraagd om gebed voor de Oekraïners. Laten we onze broeders en zusters in Oekraine, maar ook alle vrijwilligers in het grensgebied van Roemenie brengen in gebed bij  onze Hemelse Vader. Bid u mee?

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.