Dertiende transport

Gepubliceerd op 5 oktober 2022 om 10:07

Zaterdag 24 september word er al weer vroeg afgesproken aan de Hoornweg in Barneveld. De afgelopen weken zijn er weer allerlei goederen verzameld die weer naar Roemenie gebracht worden zodat ze vanaf daar in konvooi naar Oekraine gebracht kunnen worden.

Er zijn weer heel wat aardappelen opgehaald, dekbedden, chocoladepasta en kleding en ook een partij zout waar specifiek om gevraagd word vanuit Oekraine.

De vrachtwagen is geladen met 38 ton aan goederen en chauffeurs Eric van Gijssel en Arthur mogen deze vracht wegbrengen. De vrachtwagen mogen we gebruiken van stichting Humanitair Transport Oost Europa uit IJsselmuiden.

Zondagavond rond 21.00 vertrekken de heren vanuit Zwolle onder de bede van psalm 121. Waar komt mijn hulp vandaan? Mijn hulp komt van de Heer.

Maandagmorgen krijgen we bericht dat de reis goed gaat en Cees en Thea maken zich alvast klaar voor de komst van de chauffeurs en de vracht. Eric en Arthur genieten van de Roemeense natuur onderweg. Dinsdag einde van de middag komen de chauffeurs aan in Suceava. Het zonnetje schijnt en er word meteen gelost, de vracht gaat direct in busjes met aanhangwagens om naar Oekraïne te worden gebracht. Zelfs een wasmachine gaat mee naar de opvanglocatie, daar was specifiek om gevraagd.

Woensdagochtend gaan de busjes de grens over en vanuit Oekraine krijgen we een filmpje met de hartelijke dank. We weten ons gezegend met de hulp die we mogen bieden, de kracht die we daarvoor krijgen, en alle mensen die meewerken om de goederen op de juiste plek te krijgen.