Vierentwintigste transport

Gepubliceerd op 26 mei 2023 om 20:47

Op zaterdagmorgen 13 mei stond de enthousiaste laadploeg weer klaar om weer een truck te laden om op weg te gaan naar Oekraine/Roemenie.

De ploeg heeft de vracht gevuld met bouwmaterialen, voor een kampgebouw bij een kerkgebouw in Roemenië. Verder zat er grotendeels voedsel in deze vracht: aardappels, prei, komkommers, maar ook kleding, meubels, kachels en dekbedden.

Het bijzondere aan deze vracht was dat we onze chauffeurs niks meer hoefden te vertellen. Ze gingen namelijk voor de derde keer op reis voor het goede doel. Bertus Besselsen en Bertus van Essen namen plaats achter het stuur. De truck is gesponsord door Scania Oost Nederland . De heren mochten rijden met een nieuw demo model truck. De diesel konden we betalen van onze giften die we nog steeds mogen ontvangen, waarvoor onze dank! Ook het voedsel konden we aanschaffen voor goede prijzen dankzij onze sponsoren.

De chauffeurs gingen 15 mei morgens vroeg op reis. De reis ging voorspoedig maar aan de grens van Roemenie moest de oplegger helaas losgemaakt worden. Gelukkig was alles goed en mochten ze weer verder gaan.

Op dinsdag hebben de chauffeurs de bouwmaterialen gelost bij een kerk in Cherechiu in Roemenie. Daarna zijn ze doorgereis naar Cees en Thea in Fintinele waar ze woensdag aangekomen zijn en gelost hebben. Na de warme maaltijd zijn ze weer in de truck gestapt en meteen weer richting Hongarije te rijden om daar riet als terugvracht te laden.

Zaterdagavond waren de mannen weer thuis. We willen hen hartelijk bedanken voor hun inzet. bijzonder zo voor de derde keer voor hun naasten op pad. Ook dank aan ieder die ons steunt met zijn of haar hulp of gift.