Zesentwintigste transport

Gepubliceerd op 3 november 2023 om 10:23

Het 26e transport. Vrijdag 18 augustus is ons 26e transport geladen, de vracht zat weer boordevol. De chauffeurs Marcel en Mark Verhoef vertrokken vol goede moed naar de grens van Roemenie. De mannen vertrokken op 20 augustus maar helaas kregen we de volgende dag het bericht dat er moeilijkheden waren aan de grens van Hongarije/Roemenie.

Er was op deze dag een verscherpte controle en de trailer vol met hulpgoederen kwam de grens niet over. De reden die de grenswachters opgaven was dat we moesten aantonen met welk wasmiddel en op welke temperatuur de goederen gewassen waren. Een schone kleding verklaring voldeed ineens niet meer. Een hele nare wending van dit transport. Wij als stichting maar ook de chauffeurs en de mensen die gerekend hadden op een trailer vol met hulpgoederen waren erg teleurgesteld. Deze vracht was gesponsord door Loonwerkers bedrijf Verhoef uit Nijkerk.

Maar tegelijk zijn we dankbaar dat er 25 transporten wel de grens over zijn gekomen, en geven me vooralsnog de moed niet op. Onze medemensen zijn in nood en hebben dringend voedsel, kleding en gereedschappen nodig. Na wat twijfels en verwerking van de teleurstelling hebben we besloten toch door te willen gaan met de hulp. De vrachtwagen van Loonwerkers bedrijf Verhoef mogen we nogmaals gebruiken.

Bidden jullie mee voor de volgende vrachten? Dat we de grens overkomen om hulp te kunnen bieden is niet vanzelfsprekend.

Dank aan allen die meewerkten aan dit transport. De ploeg die ook dit keer weer klaarstond, de chauffeurs, en Loonwerkers bedrijf Verhoef.